Witamy na stronie SP 35 w Częstochowie
Powrót na główną stronę Historia Nauczyciele Uczniowie Galeria Księga Gości
  
Menu
· Historia
· Pracownicy szkoły
· Galeria
· Uczniowie
· Konkursy dla klas 0-3
· Konkursy dla klas 4-6
· Zajęcia pozalekcyjne
· Uroczystości szkolne
· Podręczniki
· Uczniowie klasy I
· Stypendium 2014
· Wypożyczenie podręczników kl.1
· Wyprawka 2014
· Projekt pn Szkoła bez barier
· Drugi etap rekrutacji
· Rekrutacja uzupełniająca

Wiadomości: Warsztaty teatralne
Wysłany przez Danka dnia 24-02-2009 o godz. 19:34:37 (153 odsłon)
Wiadomości
Napisały: Iwetta Gorzelak i Małgorzata Łuszczewska, kl. 6c


Dnia 23 lutego bieżącego roku byliśmy z panią Małgorzatą Prokop oraz z panią Małgorzatą Jaśkiewicz na warsztatach teatralnych pt. „Od scenariusza do premiery”, które odbyły się w teatrze im. Adama Mickiewicza. Uczestnikami warsztatów była grupa teatralna „Władcy sceny”- realizująca program „Artystyczna dawna Polska”.

W teatrze oprowadzała nas pani Ewa Oleś, która jest sekretarzem literackim. Opowiadała nam ona o historii teatru.

Teatr zbudowano w 1928 r. Początkowo mieścił się w gmachu naprzeciwko kina Cinema-City, lecz w 1937 roku został on przeniesiony na ulicę Kilińskiego, gdzie jest do dziś. W czasach wojny teatr został zarekwirowany przez hitlerowców. Teraz dyrektorem teatru jest p. Piotr Machalica.

Zwiedzaliśmy teatr „od kuchni”, zaczęliśmy od tzw. „Studni”, która została zbudowana przez p. Talara, będącego kiedyś dyrektorem naszego teatru. Następnie przeszliśmy wszystkie piętra po kolei. Byliśmy w garderobach aktorów, na małej i dużej sali oraz w wielu innych pomieszczeniach, o których powiemy w dalszej części artykułu.

Na małej sali odbywają się monodramy, wystawy, itp. Zatrzymaliśmy się tam na trochę, by poznać historię teatru. Zapoznaliśmy się ze starymi, archiwalnymi zdjęciami, programami oraz plakatami. Widzieliśmy również scenariusze, którymi posługują się aktorzy.

Czy wiecie, że jeden scenariusz ma około 80 stron?

Obejrzeliśmy rekwizyty używane w teatrze przez aktorów, są one bardzo realistyczne. P. Ewa opowiedziała nam o duchu, który jest w teatrze. Wszyscy pracownicy oraz aktorzy są z nim bardzo zaprzyjaźnieni. Duch objawia się tylko w nocy. Za kulisami znajduje się specjalne pomieszczenie nazywane „kieszenią teatru”, gdzie przechowywane są różne rekwizyty, które nie są potrzebne w danym spektaklu.

Największą atrakcją był magazyn strojów, gdzie przymierzaliśmy ubrania, w których występują aktorzy. To była super zabawa. Zwiedzając teatr zapoznaliśmy się z takimi postaciami jak: inspicjent, sufler, operator światła, scenograf, reżyser, pracownik techniczny oraz strażak, bez którego nie może odbyć się żaden spektakl.


Moim zdaniem, świetnie spędziliśmy ten dzień. Po pierwsze dużo się dowiedzieliśmy, a po drugie mogliśmy zobaczyć teatr od kulis.



(Czytaj więcej... | Wynik: 5)

Wiadomości: Wywiad z panią Joanną Grzybek
Wysłany przez Danka dnia 22-02-2009 o godz. 15:35:42 (192 odsłon)
Wiadomości
Przygotowali: Agata Kościołek, Żaneta Gawrońska, Iwetta Gorzelak, Maciej Barczyk z VI c oraz Klaudia Knysak, Sandra Ślęzak, klasa IVa


1. W którym roku powstała szkoła tańca, w której pani uczy?

W 1994 r.

2. Jak nazywa się ta szkoła?

Szkoła tańca A + S Joanna Sławomir Grzybek.

3. Na jakiej ulicy znajduję się pani szkoła?

Zajęcia prowadzone są w dwóch miejscach: na ul. Puławskiego 71 oraz w Szkole Podstawowej nr 35.

4. Czy pani sama prowadzi szkołę?

Prowadzę szkołę wraz z mężem.

5. Ilu ma pani uczniów?

Jest kilkanaście par tanecznych sportowych, ale jest też dużo osób, które dopiero chcą stać się parami sportowymi.

6. Kogo jest więcej – chłopców czy dziewczyn?

Z reguły zawsze jest więcej dziewczyn, które poszukują partnerów.

7. Jakich tańców pani uczy?

Uczę tańców towarzyskich, czyli standardowych i latynoamerykańskich. Tańce standardowe to walc angielski, tango, walc wiedeński, fokstrot, quickstep, a latynoamerykańskie to: samba, cha – cha, rumba, paso doble i jive.

8. Które z tych tańców są najbardziej popularne?

Najbardziej popularne wśród młodzieży są tańce latynoamerykańskie, a wśród osób starszych większym powodzeniem cieszą się tańce standardowe.

9. Czy każda osoba ma swojego partnera?

Pary tańczące sportowo mają swoich partnerów, natomiast jeśli się zdarzy, że któraś z osób traci partnera, to jest problem, gdyż znalezienie partnera na odpowiednim poziomie jest bardzo trudne.

10. W jakich konkursach biorą udział dzieci z pani szkoły?

Młodzież z mojej szkoły bierze udział w konkursach ogólnopolskich, Mistrzostwach Polski i turniejach Grand Prix.

11. W ilu konkursach co roku zdarza się wziąć udział pani uczniom?

Tancerze mogą jeździć nawet co tydzień na turnieje taneczne w różnych miejscach Polski.

12. Czy pani uczniowie odnoszą sukcesy w konkursach tanecznych?

Moi tancerze odnoszą szereg sukcesów: wielokrotnie byli finalistami mistrzostw Polski, turniejów Grand Prix i ogólnopolskich. Największym sukcesem było zdobycie wicemistrzostwa Polski w 10 tańcach.




(Czytaj więcej... | 4627 bajtów więcej | Wynik: 0)

Wiadomości: Książka, którą warto przeczytać!
Wysłany przez Danka dnia 21-02-2009 o godz. 21:08:46 (131 odsłon)
Wiadomości
Napisała: Iwetta Gorzelak kl. VI c

Tytuł: „Drużyna Mistrza”

Autor: Katarzyna Zychla


1. O czym opowiada ta książka?

2. Co podobało Ci się w tej książce?

3. Co nie podobało Ci się w tej książce?

1. Ta książka to bardzo interesująca opowieść o nastolatkach stających u progu dorosłego życia. Wybory, których dokonują „dzisiaj”, mają wpływ na ich najbliższych, a także na tych ludzi, których jeszcze nie znają. Głównymi bohaterami tej książki byli:

Matt – na początku książki chłopak grający w drużynie piłki nożnej, którego nikt i nic nie obchodzi. „Zawala” szkołę i popija piwko w pobliskim parku. Już w połowie książki to całkiem inny chłopak, miły, pomagający mamie, bo tylko ją miał. Mający wielu przyjaciół, którzy pomagają wrócić mu na dobrą drogę. I pomyśleć, że to wszystko dzięki jednemu pamiętnikowi.

Mark – uczynne dziecko, najbliższy przyjaciel Matta, między innymi to też dzięki niemu Matt zmienił się na dobre.

Julia – bardzo pobożna, taki dobry duszek, dzięki, któremu Matt inaczej spojrzał na świat i na to, co w nim ważne.

2. W tej książce podobało mi się dosłownie wszystko, to była historia przyjaciół z życia wzięta. Przede wszystkim pokazywała ona jak człowiek potrafi się zmienić pod wpływem kogoś lub czegoś.

3. W tej książce nie podobała mi się tylko jedna grupa chłopców, którzy piją, palą i chcą namówić do tego innych, ale w każdej książce musi być ten czarny charakter.

4. Zachęcam wszystkich do przeczytania tej książki, ponieważ mówi ona o uczuciach, przeżyciach i codziennym życiu każdego nastolatka.

Za każdym razem bardzo chętnie wracam do tej książki i polecam ją wszystkim.



(Czytaj więcej... | Wynik: 0)

Wiadomości: Wyniki I etapu konkursu matematycznego
Wysłany przez Danka dnia 21-02-2009 o godz. 20:21:28 (196 odsłon)
Wiadomości
Do drugiego etapu konkursu matematycznego „Sprawnie liczę” przeszli:


Klasy IV

1. Mariusz Barczyk 21 pkt.

2. Michał Miechowski 19 pkt.

3. Marta Małysko 18 pkt.

4. Kordian Kurek 14 pkt.

5. Szymon Molski 14 pkt.

6. Izabela Korgól 14 pkt.

7. Adrianna Klepacz 13 pkt.

8. Agata Kamińska 13 pkt.

9. Patryk Zyzik 12 pkt.

10. Damian Cudak 12 pkt.

11. Anna Strózik 11 pkt.

Klasy V

1. Dominik Łąpierz

2. Bartłomiej Musiał

3. Angelika Pająk

4. Paulina Drogowska

5. Klaudia Nabiałkowska

6. Mateusz Skępiec

7. Mateusz Frymus

8. Klaudia Zakrzewska

Klasy VI

1. Kacper Surma 16 pkt.

2. Iwetta Gorzelak 14 pkt.

3. Maryla Klekowska 13 pkt.

4. Sonia Bisaga 12 pkt.

5. Paulina Depta 11 pkt.

6. Małgorzata Łuszczewska 11 pkt.

7. Adrian Leśniak 10 pkt.

8. Kacper Jura 10 pkt.

9. Adrianna Musiał 10 pkt.

10. Patrycja Farmus 10 pkt.




(Czytaj więcej... | Wynik: 0)

Wiadomości: Szkolny konkurs matematyczny
Wysłany przez Danka dnia 21-02-2009 o godz. 18:32:31 (119 odsłon)
Wiadomości
Napisała: p. Katarzyna Sell


P. Rembielak i p. Sell przygotowały i zorganizowały w lutym konkurs pt. „Sprawnie liczę” dla klas IV, V, VI.

Klasy IV rozwiązywały przykłady dotyczące działań na liczbach naturalnych.

Klasy V rozwiązywały przykłady dotyczące działań na ułamkach zwykłych i dziesiętnych, a klasy VI rozwiązywały przykłady dotyczące działań na liczbach wymiernych. Konkurs składał się z dwóch etapów, rozstrzygnięcie wkrótce.



(Czytaj więcej... | Wynik: 0)

523 _STORIES (105 _PAGES, 5 _PERPAGE)
[ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 ]

Zegar

Ankieta
Najprzyjemniej mija czas na...

języku polskim
języku angielskim
historii
matematyce
przyrodzie
muzyce
plastyce
technice
wychowaniu fizycznym
informatyce
religii



Wyniki
Ankiety

Głosów 95

Galeria













Buttony
Częstochowa

Biuletyn informacji publicznej

V-BlueBaby_1.0
Designed by Konrad Tatarowicz

SP Nr 35